BAR

 2010.02.18. 22:21

Nem, sajna nem Villeneuve f1-es csapata, hanem a BAR-lista lesz a téma. Illetve azok az emberek, akik BAR-listások, de azért mindenáron szeretnének még hitelt felvenni. Erre a listára azok kerülnek fel, "akik a pénzügyi intézményekkel kötött hitel- vagy hiteljellegű szerződésben vállalt kötelezettségeiknek a minimálbér összegét meghaladó mértékben folyamatosan több mint 90 napon keresztül nem tettek eleget." ergo rossz adósok.

Namármost - és itt jön az, amikor fogom a fejem - ha valaki nem tudta teljesíteni pl. az OTP feltételeit, akkor miből gondolja, hogy majd egy másik hitel esetében ez menni fog? Mert értem én, hogy jó az, ha pénzhez jutok, amit elkölthetek plazmatévére, nyaralásra, szoláriumra, a napi cigire de előbb-utóbb ezt is vissza kell majd fizetni, ráadásul kamatostul. És hogy ezt hogyan fogom teljesíteni, ha eddig sem ment, na ezt mondja meg nekem valaki!

(Jó, tudom, hogy vannak speciális esetei ennek is, amikor pl. egy nagyon rossz hitelkonstrukciót akar szinte "kicserélni" az ember egy másikra, vagy amikor tényleg csak valami apró gikszer vezet oda, hogy felkerül az illető a listára.)

Extrém példák: akik uzsorahitelből fizetik ki az uzsorásokat. A másik a mosolygós nénis hitelintézet, ahol ki van írva alul a 400%+os THM, de azért mindig rá tudnak csodálkozni nagy boci szemekkel, amikor jönnek a csekkek, hogy jé én ezt nem is tudom visszafizetni. Aztán meg sírnak a tévének, hogy még a plazmatévémet is elvitték.

"Ekkora kamatért én is mosolyogva jönnék házhoz!" - Egy pénzügytanárom

Úgyhogy újabb atyai jótanács: Hitelt csak akkor vegyél fel, ha tényleg szükséged van rá, és ha biztos vagy benne, hogy a vállalt feltételekkel vissza is tudod majd azt fizetni!

Én valahogy megálltam, hogy 5 évig diákhitel nélkül legyek az egyetemen. Jó, nem vagyunk ágrólszakadt szegények, de azért el tudtam volna költeni azt a pénzt, csak éppen éreztem, hogy nem létszükséglet pl. egy gitár beszerzése, vagy hogy havonta ketttővel több buliba mehessek.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalaallitnunaat.blog.hu/api/trackback/id/tr411771861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása